Acasă » 2016 » Iulie » 11 » Pe marginea EURO 2016
9:01 AM
Pe marginea EURO 2016

 Potrivit site-ului oficial al UEFA (Uniunea Asociaţiilor Europene de Fotbal), fanii europeni ai fotbalului se împart în două grupe când vine vorba de mâncarea preferată pe care o consumă atunci când urmăresc un meci: mâncători de seminţe (aici intră şi românii) şi mâncători de cârnaţi.  

   La seminţe, preferatele sunt cele de floarea soarelui şi doar într-o mai mică măsură cele de dovleac. Pentru cea de-a doua categorie, în meniul obişnuit pentru un meci de fotbal intră diverse varietăţi de sandwich-uri cu cârnaţi sau chiftele, precum şi hot-dog, în funcţie de specificul culinar al fiecărei ţări. Excepţie fac microbiştii austrieci, care preferă burgerii cu şniţel, belgienii, al căror meniu de meci sunt cartofii prăjiţi cu maioneză, şi estonienii, care în pauzele dintre reprize, supă şi pâine cu usturoi.

 În Spania, vânzările de produse din categoria gustări (snacks-uri) erau estimate să crească cu 15% pe perioada Euro 2016, în condiţiile în care piaţa acestor produse (alune, fructe uscate, chipsuri şi altele de acest tip) a atins aproape 2 miliarde de euro în 2015.

 Irlanda de Nord estima că suporterii care se vor uita la meciurile Euro 2016 de acasă vor cheltui în plus pe mâncare, băutură şi dulciuri 4 milioane de lire sterline. Alte 2,8 milioane de lire sterline se aşteptau irlandezii să fie plătite în plus de fanii fotbalului pe băutură şi mâncare în pub-uri şi în restaurante de tip fast-food, precum şi pe transport în timpul Euro 2016.

 Cifrele arată că principalii câştigători când vine vorba despre creşterea vânzărilor pe perioada Campionatului European de Fotbal sunt producătorii de băuturi şi de snacks-uri.

 Vânzările cresc şi pentru producătorii europeni de carne şi cei de brânzeturi şi cascaval pentru pizza.

(surse: FDE - Confederaţia Industriei Alimentare din Europa, irishnews.com, UEFA, freshplaza.com) 

Categorie: Actualitate | Vizualizări: 113 | Adăugat de: mcteo | Rating: 0.0/0
Total comentarii : 0
avatar